• Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
Üyelik Girişi
Videolar

Yeni Yayımlanan Kitaplar

   

İsmail Haqqi His Life Works and Views
Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI

ibn rüşd (1. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek



ibn rüşd (2. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek




Dini ve felsefi metinler: Yirmibirinci Yüzyılda yeniden okuma, anlama ve algılama

Bayram Ali Çetinkaya(Editör)

Doğu-Batı: İki Dünyanın Buluştuğu Noktada Düşünce Günleri



İzmirli İsmail Hakkı
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



15 TEMMUZ DESTANI
Bayram Ali Çetinkaya
bacetinkaya@hotmail.com
İmam Hatip Liseleri Meslek Dersi Öğretmenlerine…
26/10/2018

23.10.2018 00:02

 

 

Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçiş, birçok alanda değişiklikler ve farklılıkları beraberinde getirmiştir. Özellikle harf devrimiyle birlikte Latin alfabesine geçiş, medreselerin kapatılması ve nihayetinde yükseköğretim kurumunda din eğitimi veren alanlarında eğitimin sona erdirilmesi, ‘yeni düzen’in önde gelen inkılapları arasında yer bulmuştur.

Ancak on altı (1933-1949) yıllık bir aradan sonra İmam Hatip Okullarının ve yüksek din öğretimi (Ankara Ün.) İlahiyat Fakültesi’nin açılması, on yıl sonra da Yüksek İslâm Enstitüleri’nin açılması, yeni bir evreye geçişisin habercisi olmuştur.

Şu halde İmam Hatip Liseleri, yaklaşık yetmiş yıldır ülkesine ve milletine hizmet etmek amacıyla erdemli, başarılı, milli ve yerli öğrenciler/nesiller yetiştirmektedir. Gelinen aşama, İmam Hatip Lisesi mezunu bir Devlet Başkanı’nın yönetiminde bir Türkiye’dir.

Bu zorlu, meşakkatli ve bir o kadar da sevindirici süreç, İmam Hatip Liseleri üzerindeki spekülasyonları da sürekli gündemde tutmakla devam etmiştir. Bu makaleyi kaleme alanın da, mensubu olmakla şeref duyduğu İmam Hatip Liseleri, sayıları istenilen seviyelere gelse de, öğrencilerinin aleyhine gerçekleşen adaletsiz uygulamalar, şu anki hükümetimizce kaldırılsa da, bir takım sıkıntı ve sorunlarla karşı karşıyadır.

Nicelik bakımından sayısal olarak artan İmam Hatip Liseleri’nin genelinde, kalite ve nitelik açısından bir takım yapılması gerekenler bulunmaktadır. Yaşanan ve tecrübe edilen olgulardan hareketle, genelde eğitimin özelde de bu liselerin program, ders kitapları ve meslek derslerine giren öğretmen kadrolarının yetiştirilmesi gibi konularda yenilenme ve ‘güncelleme’ ihtiyacı gözükmektedir.

Yıllarca ülkemize ve milletimize, hizmet verip katma değer kazandıran bu güzide okullar, daha iyiyi, hatta ‘en iyi’yi hak etmektedirler. Belirli/sınırlı yerlerdeki verdiği nitelikli ve donanımlı mezun öğrencileriyle İmam Hatip Liseleri, geçmişte olduğu gibi, günümüzde de milletimizin kalbinde yer etmiş, göz bebeği olmuşlardır. Bununla birlikte kalite ve niteliğin daha genele yayılması için çabaların arttırılması gerekmektedir.

Bazı sorunlarıyla beraber İmam Hatip Liseleri’ndeki meslek dersleri öğretmenlerinden daha duyarlılık/hassasiyet beklentisi, biz velilerde ayrı bir yer tutmaktadır. Gerek veli toplantılarında gözlemlediğimiz bir takım sıkıntılar ve gerekse öğrencilerin ifade ettikleri meslek derslerindeki bir takım ‘garip’ uygulamalar, gönül kırıklıklarına sebebiyet vermektedir.

Meslek dersleri öğretmenlerinin kendi sorunlarıyla birlikte, öğrencilerle özel olarak ilgilenmeleri belki mümkün değildir. Ancak, hiç olmazsa onlara karşı daha sevecen, daha muhabbetli olamazlar mı? Onlara sevgiyi, sevgiyle öğretemezler mi? Not ve diğer unsurları, sınıftaki otoriteyi sağlamak için bir tehdit unsuru olarak kullanmasalar daha iyi olmaz mı? Onlara mesafeli değil de, sevgiyle yaklaşmaları mümkün değil mi?

Belki bu sorular, maksadını aşan ve tuhaf sorular olabilir. Ancak İmam Hatip Liseleri’nde öğrencileri olan aileler, bu konularda olumlu yönde mesafe alınmadığında, çocuklarından İmam Hatip Liseleri’nden soğuduklarını müşahede etmektedirler. Orta kısımlarında okuyan başarılı çocukların bir kısmı, lisede İmam Hatiplere gitmeyeceklerini söyleyebilmektedirler.

Diğer derslerde yüksek not alan öğrencilerin, meslek dersleri (Kur’ân, Arapça, siyer, dini bilgiler) derslerinde düşük notlar almaları, o taze zihinlerde travmalar yaratıyor ve bu durumu anlamlandıramıyorlar. Veliler de bu konuda çaresiz bir şekilde, okul idarecilerinden yardım istiyorlar; çocuklarının İmam Hatip Liseleri’nden soğumamaları için çırpınıyorlar. Biliyorlar ki, bu okul ve liseler, çağdaş bilgiyi ve erdemi beraberinde veren nadide eğitim kurumlarıdır.

Hâsılı, İmam Hatip Liseleri’nin değerli meslek dersleri öğretmenleri, -Celaleddin Ökten ve Hacıveyizâde gibi,- eğitimlerinin başındaki öğrencilerimize fedakârlıkla idealistçe biraz daha sevgiyle sevecen ve muhabbetle yaklaşabilseniz, büyük bir ‘aziz’lik gösterirsiniz. Zira onlar, -böyle olmasa da- sizleri din ve kutsalla özdeşleştiriyorlar. Onlara, sevginizi ve kalbinizi açarsanız iki cihanın ‘aziz’leri olursunuz.



661 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

Emin Kişi ve İstikamet - 06/08/2021
Güvenilir mü’minin dili, küfür, lanet, kaba ve çirkin sözden uzaktır. Haya ve edep emin kimsenin şahsiyetini inşa eder.
Minberlere Ruh Veren Usta - 03/08/2021
Abdestli olarak eline aldığı ceviz ağacından üretilmiş kerestelerine şekil verir ve onlara ruh katar.
Güven dili ve hakikat - 29/07/2021
Güvenin olduğu hallerde fitne ve fesat yoktur. Güven zulmü yok eder, zâlimi hareketsiz bırakır.
Zaman ve Ezan - 21/07/2021
Akıllı ve başarılı kimse, ömrünü ve zamanını fayda üzerine kuran kişidir. O bilir ki; zaman, sahip olunan en değerli hazinedir.
İbrahim'in Yakarışı - 21/07/2021
İbrahim’in imtihanları yakarışlarının bir sınavıdır. Her dua ve yakarış İbrahim’i yeni bir imtihan ve mücadeleyle karşı karşıya bırakır.
Zaman ve Ezan - 07/07/2021
Zaman, hızlı geçen bir akıştır/süreçtir. Hız arttıkça zaman azalmaktadır.
Zamanın Kıyameti - 04/07/2021
Ömür, ilim, mal, beden, zamanla doğrudan ilişkilidir. Ömür insana ve varlığa faydalı ise, zaman bereketli geçmiş demektir.
Zamanın değeri(ni ölçmek) - 23/06/2021
Zamanı değerlendirmek, irade ve tercihle gerçekleşmektedir. Dikkat edilmesi gereken husus, her şeyi uygun bir vakitte ve yeri geldiğinde yapmaktır.
Orucun Kilidi Kanaat - 18/06/2021
Ruh ve bedenin ıslahı ve terbiyesi oruçla gerçekleşir. Nefsi terbiye eden ve ahlâkı güzelleştiren orucun kapısı sabırdır.
 Devamı
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam24
Toplam Ziyaret148545
Etkinlikler
YENİ ÇIKAN ESERLER
                                               






                                             


                                               
                                                                                        
                                                      
                                                   
     





Yayımlanan Eserler


Sayıların Gizemi ve Tasavvufun Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
İnsan Yayınları


   İlkçağ Felsefesi Tarihi
Bayram Ali Çetinkaya 
İNSAN YAYINLARI









Yitik Bilgi ve Hikmet
Bayram Ali Çetinkaya





İslam Medeniyetinin Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



İrfan ve Hikmet Peygamberi 
Bayram Ali Çetinkaya
   İNSAN YAYINLARI
   



   Şems-Mevlana Dostluğu
     Bayram Ali Çetinkaya
     İNSAN YAYINLARI
      


Medine'den Medeniyete

Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI