Avrupa ve dünyanın çeşitli bölgelerinde ataları öldürülen, katledilen, soykırıma uğratılan Yahudilere sahip çıkan Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyetine vefaları neden olmaz?
Mescidi Aksa’da yaptıkları, Müslümanları ve Türkiye’de yaşayanların içini acıtmakta ve öfkelerini çekmektedir. Yüzlerce yıl huzur içinde barış coğrafyası olan kadîm kutsal toprakları işgal eden Yahudiler, ele geçirdikleri Kudüs ve çevresini barış içinde yaşatan Müslümanlara ve Osmanlılara/Türklere hiç vefaları yok mu? |
31.10.2023 |
Aksiyon adamıydı, fikir adamıydı, zikir adamıydı. Toplumu eğitmek için bir taraftan basın yayın, dergiler, bir taraftan radyo, bir taraftan matbuat, iletişim ve toplumun bütün katmanlarında yaşlı, genç, çocuk, kadın, erkek ayırımı yapmadan, mesleki bir taassuba girmeden, alevisi, sünnisi, ümmetin birliği, İslam ülkelerinin birliği konusunda çalıştı. İslam dergisinde uzun yıllar Türkiye’den hiç haber yoktu diğer İslam ülkelerinden haberler verirdi. |
03.10.2023 |
Yeri geldiğinde Anadolu’nun köylerini, her yerini karış karış gezen camilerinde sohbet eden, konferans salonlarında konferans veren, halkın içine karışan biriydi ve talebelerine de bunu salık veren öncü bir liderdi. Talebelerine sürekli toplumla iç içe hayatın içinde olmalarını tavsiye ediyordu. Ankara da üniversitede odasında çıkmayan bir hoca değildi. Toplumu irşat için, insan yetiştirmek, toplumun manevi ilkelerle bezenmesi için, vatanına toplumuna bağlı bir insan ve cemiyet yetiştirmek için bağlı bulunduğu geleneği devam ettirerek mücadelesini, çalışmalarını, çabalarını sürdürdü. |
03.10.2023 |
Es’ad Hoca’ya göre; eğitim sadece dört duvar arasına hapsedilecek bir şey değil. Es’ad Hocamızın düşüncesinde hayatın her alanı, her yer bir okul. Kitaplarında konuşmalarında her yer bir eğitim yeri. Cami bir eğitim yeri. Aile bir eğitim yeri, iş merkezleri birer eğitim yeri. İnsanın olduğu her yerde, cemiyetin, topluluğun olduğu her yerde eğitim, hayat boyu bir eğitim. |
03.10.2023 |
Hacı Bektaşi Veli ruhu, orduda ki insanların güzel insan olmasına sebep oldu. Ahi Evren Anadolu esnafının erdemli bir ticaret erbabı olmasına sebep oldu. Bu çizgi Es’ad Hocamız’da bütün bu toplumun katmanlarıyla, onların yetişmesi erdemli, ahlaklı, güzel nefsini terbiye etmiş bir insan inşası, toplum inşası konusunda hayatı boyunca yazılarıyla, konuşmalarıyla, eylemleriyle, faaliyetleriyle, projeleriyle yirminci yüzyıla Türkiye ve dünyada damgasını vurmuş; belki bugün daha çok üzerinde yeterli araştırmalar henüz çok yapılmış değil. Ancak zaman geçtikçe onun etkilerinin daha iyi analiz edilmesi için çalışmalar olacaktır. Yurt dışında doktora tezi çoktur bu konuda. |
29.09.2023 |
Türkiye de farklı cemaatler, dini sivil toplum örgütleri var. Es’ad Hocamız bu tasavvufi sivil toplum örgütleri içerisinde entelektüel anlamda Gümüşhanevi Dergâhı, İskenderpaşa ekolü daha yüksek bir entelektüel ve fikri bir kalkınmanın öncüsü olmuştur. Kitlesi de zaten daha çok üniversite çevresi, bu dergâhın mensupları çoğunlukla buradadır. Elbette ki toplumun değişik katmanlarında insanlar da vardı. Mesela bir Mahmut Efendi, Mahmut Sami Ramazanoğlu onlar daha çok esnaf, orta sınıfa, ticaret erbabına hitap ettiler. Mehmet Zahid Efendi öncesi ve sonrasıyla Es’ad Hocamız da o çizgiyi devam ettirdi. Daha çok okuyan, entelektüel, ihtisas sahibi kişiler üzerinde büyük bir öncü rolünü üstlendi. Es’ad Hocamız bütün toplum katmanlarıyla ilgilendi. Onların yetişmesi için, erdemli insanlar, erdemli toplum olması için tüm hayatı boyunca çalıştı. Türkiye’ye ve dünyaya damgasını vurdu. Üzerinde çok araştırmalar yapılacak ve böylece etkileri daha iyi anlaşılacaktır yaptıklarının. |
29.09.2023 |
O sadece tipik bir tarikat şeyhi değildi. Bir dergâh üstadı değildi. Bir anlamda toplumla iç içe olan, toplumu bilinçlendirmeye çalışan. Entelektüel anlamda, fikri ve zihni anlamda hem eğitim kurumlarını, diğer taraftan aile içindeki eğitime, sosyal eğitim yani örgün eğitim, okulların açılması Asfa ve diğer okulların, kolejlerin açılması… Arapçaya önem vermesi, batı dilini bilmesi, herkesin kendi alanında yetkin, alanında uzman olması konusunda çok dikkatliydi ve bunları önemsiyordu. |
28.09.2023 |
Güler yüzle, tebessümlü bir şekilde öğrencilere selam vermeden geçmediğini hatırlıyorum. Vakur, güler yüzlü bir şekilde, öğrencilerle ilgili idi. Öğrenciler de ona karşı bir hürmet, saygı gösterirlerdi. Öğrencilerle arasına mesafe koymuyordu. Öğrenciler de mesafe koymadığını hissettiklerinden dolayı ona daha yakın ilgi gösteriyorlardı. Öğrencileri dışlaması yoktu, farklı farklı siyasi görüşlü öğrenciler olsa da, Es’ad Hoca’ya hepsi saygı gösterirdi. |
28.09.2023 |
Fatma Tamer aslında Mahmut Esad Coşan hocamızla ilgili Karabük İlahiyat'ta yüksek lisans tezi hazırlamaktadır. Danışmanı olan Doç. Halim Gül hocamız benimle de görüşmesini söylemiş bu söyleşi sonucunda bu yazılar ortaya çıktı. |
28.09.2023 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 48 |