• Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
Üyelik Girişi
Videolar

Yeni Yayımlanan Kitaplar

   

İsmail Haqqi His Life Works and Views
Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI

ibn rüşd (1. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek



ibn rüşd (2. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek




Dini ve felsefi metinler: Yirmibirinci Yüzyılda yeniden okuma, anlama ve algılama

Bayram Ali Çetinkaya(Editör)

Doğu-Batı: İki Dünyanın Buluştuğu Noktada Düşünce Günleri



İzmirli İsmail Hakkı
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



15 TEMMUZ DESTANI
Prof. Dr. Mahmud Es’ad Coşan’ın Eğitim Anlayışı Hakkında Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya ile Söyleşi-5

Söyleşi: Fatma Tamer

Es’ad Hocamızın düşüncesinde bütüncül bir eğitim anlayışı vardı diyebilir miyiz?

Es’ad Hoca’ya göre; eğitim sadece dört duvar arasına hapsedilecek bir şey değil. Es’ad Hocamızın düşüncesinde hayatın her alanı, her yer bir okul. Kitaplarında konuşmalarında her yer bir eğitim yeri. Cami bir eğitim yeri. Aile bir eğitim yeri, iş merkezleri birer eğitim yeri. İnsanın olduğu her yerde, cemiyetin, topluluğun olduğu her yerde eğitim, hayat boyu bir eğitim. Eğitimin yaşı, sınırı, mekânı, mahalli olmadan toplumun tamamı açık bir eğitim yeri diye bir felsefesi vardı.

Es’ad Hoca’nın zihinleri eğitmesi nasıl olmuştur?

Zihinleri eğitmesi; erdem, faziletler üzerinden olmuştur. Hayra iyiye erdeme çağıran bir duruş. İyi bakma, olumlu bakma, hayırla bakma, faziletle bakma ve kötü yollara girmemeye dair uyarılarda bulunur. Hayırla, erdem ve takvayla zihinleri ve kalpleri inşa edilen insan, ideal insan, faziletli insan, erdemli bir insan oluyor ve o toplum da Farabi’nin dediği gibi erdemli bir toplum ve o devlet de erdemli bir devlet haline dönüşüyor. Kötülüklerin, dalaletin, şerrin, zulmün olmadığı, hayrın, iyinin, adaletin olduğu erdemli bir topluluk haline dönüşüyor. Hatta buna Hocamız estetiği de eklerdi. Ona da çok önem verirdi. Zarafet, nezaket, estetik… zihni yani aklı kalpten ayırmayan bir insan modelini öncelemekteydi.

Gönülleri eğitmesi nasıl olmuştur?

Gönülleri eğitimi, kendisi model olarak bizatihi hayır ve iyiliğin yolunda İslam'a hizmet, Müslümanlara hizmet, ümmete hizmet verdi. İnsanlığa hizmet yapanın nihayetinde gönülleri de inşa edeceği… Yunus'u sık sık tekrar ederdi. ‘Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz niyaz değil’. Kendisi model olarak, insanlığa hizmet yaparak, gönüllerin de inşa edileceğini biliyordu. Hacı Bektaş çizgisini de çalıştığı, iyi bildiği için oradan da örnekler vererek, kucaklayıcı, gönüllere hitap eden, gönülleri imar edici bir yaklaşımı vardı.

  
60 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam87
Toplam Ziyaret149654
Etkinlikler
YENİ ÇIKAN ESERLER
                                               






                                             


                                               
                                                                                        
                                                      
                                                   
     





Yayımlanan Eserler


Sayıların Gizemi ve Tasavvufun Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
İnsan Yayınları


   İlkçağ Felsefesi Tarihi
Bayram Ali Çetinkaya 
İNSAN YAYINLARI









Yitik Bilgi ve Hikmet
Bayram Ali Çetinkaya





İslam Medeniyetinin Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



İrfan ve Hikmet Peygamberi 
Bayram Ali Çetinkaya
   İNSAN YAYINLARI
   



   Şems-Mevlana Dostluğu
     Bayram Ali Çetinkaya
     İNSAN YAYINLARI
      


Medine'den Medeniyete

Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI