• Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
    • Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
Üyelik Girişi
Videolar

Yeni Yayımlanan Kitaplar

   

İsmail Haqqi His Life Works and Views
Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI

ibn rüşd (1. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek



ibn rüşd (2. cilt) (uluslararası ibn rüşd sempozyumu bildirileri) doğu-batı ilişkisinin entelektüel boyutu ibn rüşd'ü yeniden düşünmek




Dini ve felsefi metinler: Yirmibirinci Yüzyılda yeniden okuma, anlama ve algılama

Bayram Ali Çetinkaya(Editör)

Doğu-Batı: İki Dünyanın Buluştuğu Noktada Düşünce Günleri



İzmirli İsmail Hakkı
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



15 TEMMUZ DESTANI

Anasayfa

Babaannemin birkaç ayda, beslediği tavuklardan devşirdiği yumurtalar, eriştenin undan sonraki en önemli hammaddesi konumundaydılar. Birkaç sepet biriktirilen yumurtalar, Ramazan ayına birkaç hafta kala, erişte yapılmak üzere hazırdır. Ana maddesi yumurtalı hamur olan erişte, bugünün naylon paketlerde süslü süslü satışı yapılan yerli ve ithal makarnalar gibi geçmişin ve tarihin kokusunu ve lezzetini maalesef taşıyamamaktadır. Eriştenin yapımı cemiyette sosyal bir imece faaliyeti gibidir. Akrabalar, komşular ve tanıdıklar, Babaannemin davetiyle eriştenin kesileceği o gün eve gelirler. Ramazana hazırlık ruhuyla yoğrulan hamurlar, ekmek tahtaları üzerinde açılarak kalın yufkalara dönüşür. Açılan yufkalar evin odalarına serilen temiz kareli sofra bezleri üzerinde intizamla titiz bir şekilde serilir ve kurumaya bırakılır.
09.03.2024
Avrupa ve dünyanın çeşitli bölgelerinde ataları öldürülen, katledilen, soykırıma uğratılan Yahudilere sahip çıkan Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyetine vefaları neden olmaz? Mescidi Aksa’da yaptıkları, Müslümanları ve Türkiye’de yaşayanların içini acıtmakta ve öfkelerini çekmektedir. Yüzlerce yıl huzur içinde barış coğrafyası olan kadîm kutsal toprakları işgal eden Yahudiler, ele geçirdikleri Kudüs ve çevresini barış içinde yaşatan Müslümanlara ve Osmanlılara/Türklere hiç vefaları yok mu?
31.10.2023
Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya'nın "İbn Rüşd " adlı eseri, Ensar yayınlarından çıktı. Endülüslü filozof İbn Rüşd, yaşadığı dönemin ilmî, siyasî ve felsefî dünyasından hem etkilenmiş hem de etkilemiş bir filozoftur. Hukuk, siyaset ve idarî görevlerde bulunması, fakih (İslâm hukukçusu) olması, yaşanan problemlerin çözümünde gerçekçi ve makul öneriler getirmesiyle karşılık bulmuştur. Bilimlerin her türünde eserler kaleme alan İbn Rüşd, hem Doğu’nun hem de Batı’nın filozofu olmak gibi büyük bir şerefe kavuşmuştur. Özellikle felsefe, tıp ve hukuk alanları onu hakîm (filozof), hekim (tabip) ve hâkim (yargıç) olma gibi üç alanda otorite sahibi kılmıştır.
29.10.2023
Aksiyon adamıydı, fikir adamıydı, zikir adamıydı. Toplumu eğitmek için bir taraftan basın yayın, dergiler, bir taraftan radyo, bir taraftan matbuat, iletişim ve toplumun bütün katmanlarında yaşlı, genç, çocuk, kadın, erkek ayırımı yapmadan, mesleki bir taassuba girmeden, alevisi, sünnisi, ümmetin birliği, İslam ülkelerinin birliği konusunda çalıştı. İslam dergisinde uzun yıllar Türkiye’den hiç haber yoktu diğer İslam ülkelerinden haberler verirdi.
03.10.2023
Yeri geldiğinde Anadolu’nun köylerini, her yerini karış karış gezen camilerinde sohbet eden, konferans salonlarında konferans veren, halkın içine karışan biriydi ve talebelerine de bunu salık veren öncü bir liderdi. Talebelerine sürekli toplumla iç içe hayatın içinde olmalarını tavsiye ediyordu. Ankara da üniversitede odasında çıkmayan bir hoca değildi. Toplumu irşat için, insan yetiştirmek, toplumun manevi ilkelerle bezenmesi için, vatanına toplumuna bağlı bir insan ve cemiyet yetiştirmek için bağlı bulunduğu geleneği devam ettirerek mücadelesini, çalışmalarını, çabalarını sürdürdü.
03.10.2023
Es’ad Hoca’ya göre; eğitim sadece dört duvar arasına hapsedilecek bir şey değil. Es’ad Hocamızın düşüncesinde hayatın her alanı, her yer bir okul. Kitaplarında konuşmalarında her yer bir eğitim yeri. Cami bir eğitim yeri. Aile bir eğitim yeri, iş merkezleri birer eğitim yeri. İnsanın olduğu her yerde, cemiyetin, topluluğun olduğu her yerde eğitim, hayat boyu bir eğitim.
03.10.2023
Hacı Bektaşi Veli ruhu, orduda ki insanların güzel insan olmasına sebep oldu. Ahi Evren Anadolu esnafının erdemli bir ticaret erbabı olmasına sebep oldu. Bu çizgi Es’ad Hocamız’da bütün bu toplumun katmanlarıyla, onların yetişmesi erdemli, ahlaklı, güzel nefsini terbiye etmiş bir insan inşası, toplum inşası konusunda hayatı boyunca yazılarıyla, konuşmalarıyla, eylemleriyle, faaliyetleriyle, projeleriyle yirminci yüzyıla Türkiye ve dünyada damgasını vurmuş; belki bugün daha çok üzerinde yeterli araştırmalar henüz çok yapılmış değil. Ancak zaman geçtikçe onun etkilerinin daha iyi analiz edilmesi için çalışmalar olacaktır. Yurt dışında doktora tezi çoktur bu konuda.
29.09.2023
Türkiye de farklı cemaatler, dini sivil toplum örgütleri var. Es’ad Hocamız bu tasavvufi sivil toplum örgütleri içerisinde entelektüel anlamda Gümüşhanevi Dergâhı, İskenderpaşa ekolü daha yüksek bir entelektüel ve fikri bir kalkınmanın öncüsü olmuştur. Kitlesi de zaten daha çok üniversite çevresi, bu dergâhın mensupları çoğunlukla buradadır. Elbette ki toplumun değişik katmanlarında insanlar da vardı. Mesela bir Mahmut Efendi, Mahmut Sami Ramazanoğlu onlar daha çok esnaf, orta sınıfa, ticaret erbabına hitap ettiler. Mehmet Zahid Efendi öncesi ve sonrasıyla Es’ad Hocamız da o çizgiyi devam ettirdi. Daha çok okuyan, entelektüel, ihtisas sahibi kişiler üzerinde büyük bir öncü rolünü üstlendi. Es’ad Hocamız bütün toplum katmanlarıyla ilgilendi. Onların yetişmesi için, erdemli insanlar, erdemli toplum olması için tüm hayatı boyunca çalıştı. Türkiye’ye ve dünyaya damgasını vurdu. Üzerinde çok araştırmalar yapılacak ve böylece etkileri daha iyi anlaşılacaktır yaptıklarının.
29.09.2023
O sadece tipik bir tarikat şeyhi değildi. Bir dergâh üstadı değildi. Bir anlamda toplumla iç içe olan, toplumu bilinçlendirmeye çalışan. Entelektüel anlamda, fikri ve zihni anlamda hem eğitim kurumlarını, diğer taraftan aile içindeki eğitime, sosyal eğitim yani örgün eğitim, okulların açılması Asfa ve diğer okulların, kolejlerin açılması… Arapçaya önem vermesi, batı dilini bilmesi, herkesin kendi alanında yetkin, alanında uzman olması konusunda çok dikkatliydi ve bunları önemsiyordu.
28.09.2023
Güler yüzle, tebessümlü bir şekilde öğrencilere selam vermeden geçmediğini hatırlıyorum. Vakur, güler yüzlü bir şekilde, öğrencilerle ilgili idi. Öğrenciler de ona karşı bir hürmet, saygı gösterirlerdi. Öğrencilerle arasına mesafe koymuyordu. Öğrenciler de mesafe koymadığını hissettiklerinden dolayı ona daha yakın ilgi gösteriyorlardı. Öğrencileri dışlaması yoktu, farklı farklı siyasi görüşlü öğrenciler olsa da, Es’ad Hoca’ya hepsi saygı gösterirdi.
28.09.2023
 1  ...
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam108
Toplam Ziyaret148270
Etkinlikler
YENİ ÇIKAN ESERLER
                                               






                                             


                                               
                                                                                        
                                                      
                                                   
     





Yayımlanan Eserler


Sayıların Gizemi ve Tasavvufun Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
İnsan Yayınları


   İlkçağ Felsefesi Tarihi
Bayram Ali Çetinkaya 
İNSAN YAYINLARI









Yitik Bilgi ve Hikmet
Bayram Ali Çetinkaya





İslam Medeniyetinin Dinamikleri
Bayram Ali Çetinkaya
 İNSAN YAYINLARI



İrfan ve Hikmet Peygamberi 
Bayram Ali Çetinkaya
   İNSAN YAYINLARI
   



   Şems-Mevlana Dostluğu
     Bayram Ali Çetinkaya
     İNSAN YAYINLARI
      


Medine'den Medeniyete

Bayram Ali Çetinkaya
İNSAN YAYINLARI